onsdag 15 april 2009

Mums med äpple i brödet

Trist, trist väder idag så då förgyllde jag dagen genom att baka.

Martin på Pain de Martin lade ut ett recept på Äpple och valnötsbröd igår så jag blev sugen att prova. Men jag är en sådan person att jag oftast inte följer recept. Ibland beror det på att jag helt enkelt inte läser recepten ordentligt, ibland beror det på att jag inte har rätta ingredienserna hemma och ibland vill jag exprimentera.

Så jag bytte ut äpplejuicen mot morotsjuice eftersom jag hade en sådan flaska i skåpet och tog bara hälften av valnötterna och hällde i solroskärnor istället. Sedan använde jag inte heller rågsurdeg utan tog en variant av vetesurdeg.

Åh, mums vad gott det blev! Nu har jag ätit 4 skivor med smör på... så nu får jag vila en stund före middagen.

4 kommentarer:

eva sa...

TACK för brödet! Jag bryggde kaffe och bredde mig 2st mackor. Det smakade mycket bra, blir nog en macka till i kväll.

gittan sa...

Jag tror jag får flytta till Ström; det känns som jag misar mycket av det goda ......

gittan sa...

jag menar att jag missar mycket av det goda :) :)

Barbro sa...

Ja, du är välkommen hit! Men det beror på om du kan leva på bröd allena... jobb kan vara svårt att få.