tisdag 14 april 2009

Rapport från min trädgård

Snödropparna tar sig en svängom i stenbrottet. Jag kom inte ens ihåg att jag satt lökarna där i höstas, men vad glad jag blev när jag såg dem idag.
Visst ser det ut som en prima ballerina som sträcker armarna i en fin båge över huvudet.


På samma sätt sträcker sig blåregnet ute i växthuset, och tycker att det är härligt att få komma ut i ljuset.

Scillan har också vaknat




Jag försöker mig på en närbild.




Rododendronslänten ser ut som en skogsavverkning. Men solljuset är så starkt och marken är ju fortfarande frusen så det är bäst att skydda.


En knopp sticker fram.


Min lilla tegelmur där pelargonerna ska stå.



Gullvivorna under den rödbladiga häggen breder ut sig.

Välkommen vår!

3 kommentarer:

eva sa...

Oj vad det blommar hos dig!Det märks att du bor mera söder ut.
På den här sidan är det bara snö.Fast jag har ju inga blommor att vänta så det spelar inte så stor roll.
Vad fina bilder du har tagit.
Läckert med gatskylten.

gittan sa...

Grattis till all snösmältning...nu ser man ju nästan gräsmattan på framsidan.
Håller med Eva om att du tagit fina bilder på vårlökarna.
Nu är våren hos er och det finns ingen återvändo....

gittan sa...

Jättefina bilder på vallmon !
Ser framemot tt få sätta vallmon i jorden och invänta fägringen som håller hela sommaren och en bit in på hösten.
Just nu kryllar det av vallmoplantor i mitt växthus.
Kan tala om att tomatfröna jag fick av dig har grott alldels speciellt kraftiga och fina så det blir spännande se resultatet framöver.