onsdag 22 april 2009

Växtkraft


Nu börjar växtligheten komma igång även på Wilsongränd om än bara på framsidan. Lökar av alla de slag tränger upp genom det gamla täcket som finns kvar sedan i höstas. Hos mig är narcisserna de som flitigast breder ut sig.

Även en och annan perenn börjar titta upp och en av de tidigaste är smörbollen förstås. Den här kommer snart att lysa gulorange.



Stenbrottet är snart framtinat helt och hållet och snödropparna blommar direkt de kommer ur marken. Stjälken är inte ens uppe. Jag satte fler lökar där i höstas och de är också på gång.
Men jämför man med bloggarna från södra Sverige så ligger vi i lä för där blommar det för fullt. Men det är bara att ta det med ro...

3 kommentarer:

Katarina sa...

Det ser härligt ut med alla blommor som är på G.
Jag lyckades med att ta dö på det jag fick av dej.Troligen så blev det för mörkt:(

HWITA DRÖMMAR sa...

Hej! Ja, jag vill gärna ha spegelbyrån om inte ni vill ha kvar den...den är jättefin! Men frågan är hur jag ska kunna hämta hem den. Jag får nog fundera lite på det, kanske kan hämta den i sommar? Skönt att snön smält bort hos er! Kram Maria

Maria i Hammerdal sa...

...och om man jämför med hemma här så har det kommit långt hos dig. Här är det fortfarande snö i rabatterna :o(