lördag 25 april 2009

Strålande lördag

En solig härlig dag har vi haft idag och vi har hunnit med en del.

Vera, Vilma och jag gick runt Öhnsundet imorse och nu finns det många fler gräsfläckar att snusa på, så det tog lite tid att gå runt.

Sedan åkte YoYo och jag och köpte hundmat och tog en tur på samhället. Han fick gå lös hela tiden och det var himla kul att se hur han betedde sig. Han fanns bredvid, bakom, framför, ja med mig... och det helt ljudlöst. Vi träffade Marina och Månica utanför Jojo och det var ju passande om man tänker på namnet. Hundmöten hann han också med på vägen hem.

Snön är borta på framsidan av huset så jag krattade bort en massa skräp som vi tog till majbrasan. Nu börjar det sticka upp en del grönt bland alla gamla löv och det känns härligt. Jag blir så glad, det känns som om jag träffar en gammal vän när jag ser att jättevallmon tittar fram.

1 kommentar:

gittan sa...

Håller med dig om vallmon; det är så härligt se de gröna tuvorna och veta att snart kommer knopparna...kornvallmon är ju så duktig och blommar dessutom hela sommaren..undrar hur många plantor jag har i växthuset som väntar på plats i rabatterna..tusentals tror jag...det är knökfullt i burkarna..och två gurkplantor med minigurka har grott i helgen..sovdags