lördag 4 april 2009

Nu tinar det / Vill du ha ...?

Senaste dagarna har det varit regnigt och grått, men det finns ju också en positiv sida av eländet nämligen att regnet tinar bort snön.

Så jag tänkte dokumentera det i högerspalten under april: Wilsongränd varje dag i april. Jag tror att ni kommer att märka skillnad.

Idag ska jag skola ut lite plant och ställa ut i växthuset. De bör klara sig med fiberduk på i natt så jag ska prova det.
Uppdaterat: Nu har jag skolat ut rosenskäror i olika färger, vita och rosa nyanser och gula/oranga nyanser. De har blivit lite rangliga men blir nog bättre när de kommer ut i ljuset. Mina små tomater har också fått större krukor. Men en del sorter grodde inte alls...
Nu måste jag köpa mer jord så jag kan skola om basilikan och selleripersiljan.
Jag har kvar av rosenskärorna och gullskärorna så om någon vill ha så sparar jag dem några dagar. Hör av er i en kommentar eller ring.

4 kommentarer:

Katarina sa...

Klarar dom sej till på Lördag så kan det få följa med några till Eva
om det ä ok.

Gittan sa...

Ser ut som det tinar ja och nu vill vi inte ha mera bakslag...mina tomater har grott alla jag fick av dig så du kanske vill ha någon...idag har jag städat köket och Dag städade uteplatsen så vi kunde sitta och fika i " fräsch " miljö 17 grader varmt ...hoppas att snön hos er smälter undan fort..
Jag har nu en vildjästdeg på gång och det är intressant för det jäser bra så jag lyckades till slut med aprikoserna..meddelar resultat..ha en skön lördagkväll/ Gittan

gittan sa...

tinat lie mer ?

Nu är jag inne på steg tre med min levaindeg och em en timme c:a ska det gräddas..spännande deg som jag vikt nu tre gånger och vad den jäser med med denna ynka matsked vildjäst..åtekommer när klart..fortätt tina kram

eva sa...

Hej!
Har du kvar plantor så tar jag gärna några. Det brukar ju vara behov av plantor vid stugan, om snön försvinner där i år./eva