tisdag 7 april 2009

Tidig morgon

Jag hade tänkt ta sovmorgon imorse men det ville inte hundarna. Det var -5 grader så jag antog att det var hyfsat före i skogen, så vi tog turen över golfbanan. Solen sken och skaren höll riktigt bra i spåret.
YoYo var det full fart på och han försökte få fart på oss andra också,men

hon som är äldre och lite "förståndigare" bara tittade på honom och lämnade trasan. Hon har förresten lämnat strumpor lite varstans sista dagarna. Hon gjorde illa en klo så för att skydda foten när vi går på asfalt har jag dragit på strumpor, men de åker av och jag märker det inte alla gånger.



Medan vi var ute jäste Lantbrödsdegen.



Jag la några bitar i formar för att se hur det blev. Och de ser ju inte lika fina ut och kantena blir ju mjukare, men om degen är lös är det ett bra alternativ. Och det blev verkligen toppengott! Både rågmjöl och dinkelflingor i. Recept från Pain de Martin.
En dag utan att baka, eller förbereda ett bak känns... långsam på något sätt, det måste vara doften jag saknar.



1 kommentar:

Katarina sa...

Man kan ju undra om ni inte gör annat än äter bröd;-)
Men det kan ja ju förstå för det ser smaskigt ut.