måndag 6 april 2009

Två saker jag tycker om

Påskliljor är en blomma jag verkligen gillar. De är så söta och de står länge, och om man glömmer bort att vattna dem så torkar de riktigt fint också. Prova får ni se.

Mina jäskorgar är väl fina! Och de används ofta. Idag läste jag danska skötseltips för jäskorgar i Pärs Brödbakslogg, och där använde de olja och sedan mjöl. Men jag använder bara mjöl i dem. När man rengjorde skulle man borsta ur dem och absolut inte använda diskmedel.

Men visst gör de sig bra tillsammans, påskliljorna och jäskorgarna!

1 kommentar:

gittan sa...

Jättesnygga korgar; skulle också vilja ha såna.
Har tänkt när jag ser bröd på jäsning i såna att det skulle man ha. De verkar vara i keramik.

Visst är det fint med påskliljor och gärna jättemånga i en vas.

Nu ska jag gå upp i skogen och se om jag kan hitta en lagom kvist till påskris...hej så länge