måndag 9 mars 2009

Faktiskt ett vårtecken

Idag åkte snön från växthuset så nu kan man hoppas på lite mer ljus därinne. Alla rutor höll också, jag var rädd för att kraften när snön for skulle trycka sönder rutorna.

Allt detta myckna snöande har gjort att det är ganska lätt för en hund att ta sig över stängslet. Trots att man är liten eller trots att man inte är så duktig på att hoppa. Nu är det bara att lyfta benen lite högre och släpa sig över de gröna rutorna, och sedan passar det bra att lägga sig på snöhögen och spana efter något roligt.
Härom kvällen släppte vi ut de hundar som ville gå ut, alltså inte Max, och när vi ropade på dem kom det inga hundar. Då öppnade jag framdörren och, javisst, där var de båda två. Det var då jag förstod att stängslet var för lättforcerat...
Nu har Lasse bokat resa till Frankrike för där är startpunkten för pilgrimsvandringen till Santiago de Compostela. Egentligen skulle de, Lasse och Daniel, vandrat i oktober/november men Daniel har terminsstart i september så de får försöka stå ut med värmen.
Och nu har jakten på de lätta prylarna börjat!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå där!
Nu har jag kollat in Carolines länk och låten Snälla, Snälla, blir ju bara bättre o bättre.Kul med lite annorlunda låtar i denna tävling!!Jag har inte sett alla låtar eftersom jag varit borta men Sarahs röst och låt är inte så dum heller. Vi får väl se hur det går. /Eva

Anonym sa...

Tänk om Caroline vinner, hur kommer låten att bli på engelska?
De brukar ju översätta.
Blir det Please, please,please???
Ja, ja hon få väl vinna först. / Eva igen

Anonym sa...

Annikas bok verkar var en riktig mysbok med jättefina bilder !
Ska kolla efter den i bokhandeln.
Ja ni har den kanske ..

Dina bilder på pärlhyacinterna tycker jag är söt; de ser ut som små träd mot himlen...

hoppas ni har plusgrader för det har vi..