fredag 13 mars 2009

Vilma och pelargonerna

Kolla!! Vilma stod alldeles still så jag hann ta två kort. Det nedre är lite bättre tycker jag. Precis innan jag tog de här korten hade hon försökt fånga vattendroppar som kom från ett hustak vi gick förbi. Men där hann jag inte få med tungan på kort...
På väg hem hörde hon något i skogen och vips pilade hon iväg ditåt. När hon inte såg något så gick det inte så fort längre men annars hade hon säkert skuttat vidare. Förmodligen var det rådjur, vi har ett 10tal som springer runt här i området.
Tvi och usch!! De sprider fästingar, äter upp trädgården och får hundarna på språng.

Visst ser de trista ut! Alltså är det dags att plantera om, och det är det jag håller på med nu, och har hållit på med ett tag.
För det går till så här: jag lägger krukor i vatten, tar in pelargoner från förrådet och sedan orkar jag inte börja. Utan sätter mig och kollar på Topdesign på Trean eller något annat spännande. Och så står pelargonerna och tar upp hela bänken i några dagar tills jag absolut måste ta tag i omplanteringen. Då har ju vattnet runnit bort i diskbänken och krukorna är torra igen... Och veckorna går.

3 kommentarer:

Katarina sa...

Du brukar ju fixa blommorna har inte varit med om att du varit utan pelagoner dom senaste åren.(tur vi inte kom in).Vilma va såå stilig hon blir nog modell. ;-)

Anonym sa...

Vilka fina bilder på Vilma.

Barbro sa...

Katarina, synd att du inte kom in, du hade fått med dig några oomplanterade, för jag vet ju att du gillar pelargoner!