söndag 15 mars 2009

Utsikt från ett fönster

Den här utsikten hade jag när jag satt i växthuset och drack eftermiddagskaffe. En blomma från i fjol har blivit upptryckt mot fönstret av all snö.
Och utanför dörren satt mina trogna vänner för de förstod att det måste finnas något ätbart inne hos mig (det var därför jag hade stängt dörren).
De hade tidigare på dagen agerat vårdhundar eftersom vi var till mamma Svea och hälsade på. De blir ett samtalsämne och så kan de klappas på. Men hon är lite brydd över att han som är minst är äldst.
Gå in på Pain de Martin och kolla in franske bagaren Patrice när han bakar och gräddar baguetter. Den ugnen skulle man ha!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad synd att jag inte visste att du skulle till Backe. Har en kofta som jag tvättat och skall tillbaka.
Det får bli en resa nästa vecka.
Lena och jag skall väl ut och åka.

Katarina sa...

Där gick du misste om Kladd toscan
Varför fick inte dina söta kompisar komma in o fika fy va orätvist det kan va.

Anonym sa...

Kanske ett stillebn att måla ?