lördag 7 mars 2009

Första fikat ute


Solens strålar trängde igenom molnen på eftermiddagen lämpligt till fikastunden. Så jag packade lite fika till mig och hundarna och tog fram en stol ur växthuset. På den la jag ett härligt fårskinn och placerade allt framför växthuset i de sista solstrålarna som fanns. För naturligtvis höll solen på att försvinna bakom träden när jag kom ut.


Så jag tryckte mig mot väggen och fick sitta i solen ca 5 minuter. Hundarna i sin tur tryckte sig mot mig eftersom deras fika försvann i ett nafs och de tyckte nog att jag skulle dela med mig av mitt. Jag kan ju säga att det är en stressfaktor att ha 3 stirrande hundar framför sig när man försöker njuta av sol, kaffe och macka. Max gnäller dessutom... Hur mysigt som helst!

Men det känns som om vi börjar gå mot vår nu trots all snö som finns kvar. Dagarna är ljusa väldigt länge nu och det märks skillnad för varje vecka.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det härligt att det går åt rätt håll!

Juni (terriern) brukar sitta på stolen intill mig vid bordet och stirra på mig när jag fikar... Fast jag intalar mig att hon bara vill hålla mig sällskap - inte smaka ;)

Anonym sa...

Det såg verkligen mysigt ut..äntligen fika ute..här vräker snön ner idag men jag tar det med ro då jag veeeet aatttt snnnaaart ääär dddeeeeet vååååårrr...så snälla, snälla vår du kommer väl snart...

Annika Christensen sa...

Tittade länge på bilden för att se var du var!
kanake får jag se dig en annan gång?
Kul om du kunde kommit hade behvöft en liten hejarklack.
Ha det i gott i vårens tecken.
Annika