lördag 14 mars 2009

Gäsp...

Helgen går i trötthetens tecken.

Igårkväll somnade jag i soffan kl. 20.30, vaknade kl. 22.00 och somnade om igen.
Vaknade trött imorse och sedan åkte jag till Linda, en arbetskamrat, och fick massage. Hon är snart klar med sin massörutbildning. Min rygg och axlar gick hon igenom tills hennes händer glödde. När det var klart var jag supertrött, somnade nästan i bilen....

Senare gick jag med hundarna i skogen och då sken solen riktigt skönt. Helst hade jag velat lägga mig i en driva och somna. Men jag tog mig runt och hem igen. Kokade kaffe och satte mig utanför växthuset, nu har soffan kommit ut, och tog det lugnt en stund. Solen hade försvunnit bakom tallarna men det var skönt ändå.

Inne jobbade Lasse med middagen, ikväll blir det fläskfile med rotsakskaka och rödvinssås, en kall röra blir det också med äpplen, champinjoner och bacon. Rödvinet vann han i torsdags på träffen med Munskänkarna.
Nån efterrätt har jag inte, säger Lasse nu. Vafalls!!!
Nu sjönk humöret, efter en god middag måste man ju ha något sött, hmm ... tur jag köpte chokladglass idag då.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mmm det låter gott och det var det säkert också ....här har vi slagit rekord i semlor två dar i rad och de som blev över tog Elin med och skulle bjuda pojkvännen som gillar semlor..hon tog alltså med bröd, grädde och mandelmassa och skulle tillverka på plats.

ha en skön söndag..här är det varmt och soligt idag; riktig vårvinterkänsla