torsdag 12 mars 2009

Snöskottning

Ja, snön gör en tokig! Och mer ska det komma...

Under några dagar har jag skottat, men inte uppfarten utan runt staketet, för att förhindra rymningar. Vilma vill ju väldigt gärna vara ute och då är man glad om hon fortfarande är kvar på gården när man ropar in henne. Jag har upptäckt att hon ställer sig mot stängslet och trycker sig över, eller klättrar kanske jag ska säga. Hon verkar ha fått samma spårintresse som Vera.

Igår beställde jag mer stängsel för att kunna höja upp det på vissa ställen.

Nu ska jag göra mig klar för att åka till jobbet. Jag har upptäckt att när man jobbar halvtid hinner man inte med det man ska göra, det är stressigt. Det är inte bara lektioner som ska hinnas med utan det är mycket saker runt omkring också.

Inga kommentarer: