lördag 21 mars 2009

Så litet som möjligt!

Nu har Lasse startat träningen för pilgrimsvandringen.
Eller träning och träning, men ryggsäcken och sovsäcken är inhandlade, och inte var de stora inte. Sovsäcken väger 500 gr (som ett smörpaket) och som ni ser är den inte stor. De ska vandra i augusti så det kommer inte att bli kallt på nätterna, och då räcker den nog. Ryggsäcken rymmer 35-40 liter så det gäller att snåla in på prylarna.

Så framöver kommer han att vandra längs vägarna i Strömsunds kommun med ryggsäcken på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppsan jag trodde först jag hamnat på långnäset men det är ju rätt.
Har du kollat att det är bakdag på langnaset och vita drömmar...jag har en suris som pyser men skulle faktiskt vilja ha nåt smarrigt till em kaffet...
Utmanar Lasse på pilgrimsvandring i hemtrakten då jag igår gick 24.000 steg med min stegräknare och ska ut på en skön långpromenad snart. Men jag går utan packning möjligen plånboken om jag passerar ICA..

Här det lite mulet och några snöflingor annars är det fint vårväder med plus.
Mina vallmo har grott i växthuset i kylan och blir pännande se hur resten går..jag har nästan bara tomaterna inne..

På lördag är det vernissage på Vårsalongen och jag fick ta plats bland de 46 som blev refuserade.. tvi tvi..av 70 konstnärer antogs denna gång 24 så det var rekord på refusering. Denna gång ville jurymannen ha "vackert" och jag som lämnat in lite som stack ut fick ge mig...det får bli lite vackert och stickigt nästa gång.

Tror att det får bli ett litet bak iallafall..

Ha det gott !
Gittan

Barbro sa...

All din konst är vacker, även om den sticker ut!!

Ja, jag har sett att det bakas för fullt. Här blir det foccacia och äppelpaj idag. Och vildjästen är klar (luktar alkohol) så den ska jag använda vid nästa bak.