lördag 28 mars 2009

Hemma igen

Rummet på Rest and Fly var ganska spartanskt och så här såg mitt bord ut. Kvällsfikat bestod av kaffe och Snickers. Så egentligen var ett enkelrum inte billigt här men åhh så smidigt, för jag behövde inte gå ut för att komma till mitt boende. Och det var extra skönt igårkväll för det var snöstorm i Stockholm.
Efter att jag bäddat så var det bara att ställa väckaren på mobilen och läsa några sidor i Elisabeth George spännande bok. Och sedan somnade jag gott.


Monica hittade mig på morgonen och hon hade YoYo med sig. Han var väldigt lugn till att börja med, det var ju så mycket folk och konstiga ljud. Sedan var det dags att checka in och gå igenom säkerhetskontrollen, och det må jag säga, all personal verkar vara hundmänniskor för alla ville gulla med valpen och veta vad det var för ras. Och jag fick ta av mig skorna för alarmet trodde att jag hade vapen i dem.... det var ju bara fotsvett. Här ovanför kliar YoYo sig för han är inte van med koppel.


I väntan på att gå ombord hittade vi en spegel med en kompis i. Konstigt... vill du inte leka?? Vi gick ombord som en av de sista och YoYo fick sitta i väskan (som jag inte visade i förra inlägget), och det gick alldeles strålande. Han var lugn hela tiden. Jag hamnade bredvid M som pluggade lärarutbildningen samtidigt med mig så flygturen gick snabbt.
Sedan kivades flygvärdinnorna om vem som skulle ta med YoYo hem och ingen fick kliva av planet förrän de sagt hej då till honom. Så kön var lång bakom oss!


Nu är vi på Wilsongränd och kollar in hagen. Vi ställde in en bur därinne och det var populärt för där kryper han ihop och sover. De andra hundarna reagerade olika på den nye medlemmen, Vera vill inte låtsas om honom, Max försöker domdera honom och Vilma är försiktigt nyfiken.

Han fick också mat, och han provade några bitar men det var annat som var mer spännande. Nu sussar han gott.
Sedan kom Lasse hem och ordnade en god middag med helstekt fläskfile, potatis-och rotsaksgratäng och sherrysås. Vad mer kan jag begära??




1 kommentar:

gittan sa...

grattis till nytillskottet !
Är det en tjej också ? Kul se hur de kommer trivas ihop alla hundarna,,
nu har vi tänt upp igen efter earth hour..kram till lillen från oss