måndag 23 februari 2009

Åter till jobbet

Idag var första dagen på jobbet efter 5 veckors sjukskrivning. Nu jobbar jag 50 % och det känns bra att testa så till en början.

Jag hade 2 grupper idag och jag kände igen alla!! Men jag hade ingen aning om vad de gjort eller vad vi skulle börja med, så de fick berätta. Och det var minsann olika mycket i de grupperna! Men det är inte lätt att vara vikarie i alla lägen så det hänger mycket på att eleverna är aktiva själva och tar ansvar för sin inlärning också. Nu är ju inte det så enkelt förstås om man är nybörjare i ett språk...

Det blir till att ta det lite lugnt i början för jag känner att ögonen blir grumliga när det blir mycket omkring mig. Det är väl tur att eleverna förstår.

Väl hemma igen så skottade jag och hundarna på baksidan för det var några snöfall sedan det gjordes. Det var riktigt skönt ute idag, nästan plusgrader.

Imorgon börjar BOKREAN och jag skulle väl ha åkt till Bokhandeln och tjuvkikat om det finns något intressant, men med den nya regeln En in / en ut så avvaktar jag.

Inga kommentarer: