fredag 6 februari 2009

Stadsbesök och bakafjal och fredagsmiddag

Så här ser en bakafjal ut.
Häromdagen ringde det på dörren och DHL stod på bron med ett paket. Först förstod jag inget, men sedan såg jag avsändaren, Hus-modern, alltså var det min bakafjal. Men på fakturan stod det bakspade! Den skulle jag haft när vi gjorde pizza, men det kommer väl fler gånger. Den var ganska stor, går precis in i ugnen... hmm skulle haft en smalare också...
Den nymålade väggen (som var grön tidigare) syns i bakgrunden.

Så här blir det när man ska måla diverse ting... skåpet de här glasen står i står på tur att bli målat. Och då måste de ställas på bänken i väntan på att bli diskade och sedan ställas i nymålat skåp. Men för att vara ärlig så blir det ganska rörigt i köket och överallt annars också...



Lasse är borta och då kan det bli så här!!! Hamburgare, i och för sig hemgjord och med goda kryddor, med dressing och "franska". Ja, läget är så att jag inte haft lust att baka något gott bröd så då blir det franska. Vi lyxade till brödet med kryddor och ost så det blev inte helt oävet. Ajvardressing blev gott till hamburgaren.
Igår var jag till stan, Östersund, och gjorde en upptäckt. Ett cafe på Prästgatan, ganska nära sjukhuset, där fanns både god soppa och en del inredning till salu. Häftiga klockor satt det på väggarna. Sedan inköptes kanelte ( kan inte leva utan det) på Tehuset och frukostmusli (utan datummärkning) på Törners. Träffade därefter en läkare som fick mig att gråta... men det tar vi en annan gång. Nu ska vi äta efterrätt, få se vad vi hittar till glassen.


1 kommentar:

Anonym sa...

Det ser ut att bli jättefint när du målar väggarna ljusa !! Det kommer se ut som ett helt nytt rum och kanske kommer det att kännas större.
Inte utan att jag också vill sätta igång och "rusta".
Bakafjalen får du väl grädda tunnbröd med nästa gång vi kommer !
Ha det och vi hörs !kram