torsdag 12 februari 2009

Hypertyreos forts...

I tisdags tog jag prov som skickades till Östersund. Läkaren ringde igår eftermiddag och meddelade att värdena hade sjunkit men inte nog mycket. Jag hade ju börjat äta Levaxin för att höja upp värdena, helt enligt planen läkaren la upp för 3 veckor sedan, men nu måste jag ta bort den. Jag måste ned i "botten" för att sträva uppåt igen, tydligen. Och det känns också i kroppen för jag har alla symptom kvar. Ögonen har absolut inte blivit bättre.

Det tog längre tid än vad jag trodde det skulle ta att komma igen, och att ta det lugnt har inte varit lätt. För det säger alla att jag ska göra. Och här hemma styr jag min dag och blandar vila med hundpromenader och målning, och så läser jag inredningstidningar, oj vad många det finns!!

I papperen från Försäkringskassan stod det att det fanns en slags schlablon över hur länge man kan vara sjukskriven för olika sjukdomar. För att det ska bli rättvist över hela landet.... men borde man inte också tänka på vilket arbete man har, eller?! Iallafall blev jag sjukskriven helt 1 vecka till och sedan ska jag jobba på halvtid. Det känns bra att kunna starta så för jag har varit fundersam över hur det ska bli när jag börjar jobba.

Läkaren tyckte att jag skulle testa mig för celiaki också, alltså glutenintolerans. Hypertyreos och celeaki hör ihop, de är båda autoimmuna sjukdomar, ja det finns fler också, t.ex. diabetes. Och eftersom Daniel har celiaki så tyckte hon det var bra att kolla upp det. Så det ska de testa när jag tar prover nästa gång. Jag hotade Lasse igår med att om jag har celiaki så är det slut med surdegsbakningen. Han blev bestört...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har inget att kommentera hoppas bara du blir frisk. Det här är ett test från mej.
/Katarina

Barbro sa...

Testet gick bra. Så nu är du på gång i bloggvärlden.

Annika Christensen sa...

Här kommer receptet för jag hinner inte lägga ut det.
3ägg, 3 1/2 dl mjöl 3 dl socker, vaniljsocker, bakpulver
Sockerkaka utan mjölk typ
Bröade formar ger lite sälta och så kaneloch mandel och äpplen.
Muffins 15 min 175 grader
Lycka till
annika

Daniel sa...

Tråkigt att höra att det inte gått som läkarna trott, men du blir frisk framöver! =)

Mer glutenfritt bröd alltså, stackars pappa... Han får börja baka själv helt enkelt!