lördag 14 februari 2009

Ett litet hjärta och en försmak i vitt

Min syster skickade det här hjärtat till oss. Bilden är inte så skarp men visst ser ni guldtrådarna??
Jag köpte tulpaner idag och satte dem i vattenkannan som jag målat i en vit nyans. Sedan ställde jag den på skåpet som jag målat i samma vita nyans...

Visst blev det fint?



Väggarna är målade i samma vita nyans, faktiskt. Keramikskålarna har Tobias drejat ,
-95 och -96 står det i botten.



Det är urbota jobbigt att diska och torka glas, speciellt champangeglas, efter att man haft en fest. Men det är 100 gånger jobbigare att diska och torka dem utan att ha haft fest. Jag gjorde det igår innan jag ställde tillbaka dem i skåpet. Och de kom mer till sin rätt när skåpet var vitmålat.




3 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint det blev med vita nyanser; verkligen snyggt ! Det har du gjort bra ! Det gör sig fint det mesta med ljus bakgrund och skåpet blev ju också som nytt; vi är impade här.

Visst är det tovade hjärtat för sött.
Nu ska vi fika och jag har gjot en fikonpaj från Sardinien enl Leila ...helsmarrig; alla hälsar trevlig kväll här

HWITA DRÖMMAR sa...

Skåpet blev jättesnyggt och väggarna bakom ser jättetjusiga ut, va flitig du har varit med målarpenseln!!

Anonym sa...

Vad fint det ser ut! Och vad duktig Tobias måste vara på att dreja! Det är ju jättesvårt. Åtminstone tycker jag det efter att ha försökt EN gång och enbart lyckats få till en lerklump :)