fredag 20 februari 2009

Hundgodis och rolig hundträning

Jag hade en bit blodpudding kvar så jag skar upp den och skickade in bitarna i ugnen med varmluften på. Där har de stått ca 1/2timme för att få en torr yta. Det här är mumma för hundarna. Så nu ska här tränas!!!

I måndagskväll for jag till hundklubben och både Vera och Vilma gillade träningsplanen. Vi har fått belysning nu så det går att träna även på kvällen. Vera kör jag lydnadsträning med och hon kommer ihåg det mesta från kursen vi gick i höstas. Vilma behöver lite allt möjligt, vi tränar inkallning, kontakt men även apportering och slalom. Så det kommer att gå åt många blodpuddingsbitar.

En hundsida som jag tittar på ibland är Lo,La, Bu-land, en tjej som heter Silvia Trkman som jobbar med sina hundar. Där är det fart och fläkt. Det finns flera videos med trick och konster och bilder man kan titta på och Silvia skriver om hur hon tränar sina hundar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det såg mer ut som salt lakrits bitar.
Stackars hundar som måste äta "bläpudding"
/Katarina

Annika Christensen sa...

Vilken toppen idé! har aldrig hört eller sett.
Kanske något för våra hundar som misstänks för att det är varg som finns på åsen. Snarare björn.
Kom en tidningsartikel i vår lokla tidning om att någon hade sett vargspår precis där vi hade varit. Kul grej.. Kanske lägger det på bloggen vi får se
Ha det gott
Annika