tisdag 10 februari 2009

Böcker!!!



Visst är det härligt med böcker!

Att läsa, att titta i, att titta på, att fundera över, att gråta över, att skratta åt, att trava, att stapla, att samla på, att de samlar damm...

Undrar hur många vi har egentligen... många är det. Och Lasse har läst nästan all skönlitteratur vi har. Jag har inte hunnit med det ännu utan ägnar mig mest åt trädgårdsböcker, bakböcker och hundböcker. Sådana brukar det finnas på bokrean så då får man passa på. Ja det är inte så länge tills det är bokrea.

Men här har vi alltså för mycket böcker så nu gäller en ny regel här:

1 bok in - 1 bok ut. För nu får vi inte plats med fler bokhyllor. Och tyvärr samlar böcker en massa damm som retar luftvägarna och det är inte det roligaste jobbet att damma bland travarna.

Jag behöver bokstöd i hyllorna, undrar om gatsten skulle fungera? Fula märken kanske...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Barbro! Vad kul att du tittade förbi och lämnade ett spår! Då kan ju jag titta in hos dig också :) Lasse nämnde att du höll på med någon blogg, men det är ju inte så lätt att hitta rätt adress i bloggdjungeln... Hur är det med dig? Vi saknar dig på språk!

Anonym sa...

Du får tänka på vad fint det blir sen och så nöjd du kommer att känna dig...
här doftar nu sockerkaka från ugnen.. det blir en jättegod äppelkaka som jag ska överraska med på jobbet..
letade bland 5 kokböcker efter ett s.k kvällsrecept som inte tar sån tid; men fick gå till mina gamla sparade recept och ta den gamla favoritkakan..önskar vi kunde fika lite oftare...
ha en skön kväll efter all städning