lördag 21 februari 2009

Snö- och bakdag.

Jag bakar i rent ursinne idag... snön vräker ned och det gör ingen glad.
Och inte blir brödet bättre när jag är på det humöret. Kardemummakakan blev trist och äppelbullarna, tja sådär. Trots att jag fyllde dem med smör och julens sista marsipan.

Gick en promenad med Vera och Max på eftermiddagen och längs vägen såg jag massor av folk som skottade tak. Garagetak, förrådstak och helt vanliga hustak. En tjej satt på nocken och föste ned snön! Jag tänkte gå ut och mäta snömängden som ligger på vår altan men nu är det för mörkt. Men jag skulle gissa på mellan 70-80 cm. Undrar om man måste offra söndagen till detta...

Nu är det fikadags så nu glömmer jag alla bekymmer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag lider med er och hoppas att snön inte är så tung.
Här kom också snö några centimeter men den är jättetung... ja längtar verkligen till snösmältningen...
Jag funderar på att sätta ut råddjursskrämmare nu snart så jag kanske får behålla lite tulpaner.

Kan trösta dig med att här kommer sniglarna så snart snön är borta och då blir det ett jagande kan jag säga.
Som sagt dax för snöskottning.... och sen fika men här blir det knäckmasariner som jag köpte i Nora igår då jag var på vernissage i Konsthallen med bl.a Lars Lerins underbara akvareller; tyvärr var konstnären inte där själv.

kram och skön söndag !